α
Γενικά Εκπαιδευτικά προγράμματα

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 2023

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.
Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από τον διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Ελλάδα την κύρωσε το 2012).Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και στις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ (2014), γύρω στο 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία, το 80% των οποίων ζει στις αναπτυσσόμενες χώρες.

To σχολείο μας τίμησε τη συγκεκριμένη μέρα με την πραγματοποίηση δράσεων στις οποίες συμμετείχαν μαθητές απ’ όλες τις τάξεις. Αναλυτικότερα:

Οι τάξεις Α’, Β’, Γ’, αφού παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων τις ταινίες μικρού μήκους «Pet Shop», «Cuerdas», «The Present», «Ian-A Moving Story», συζήτησαν γι’ αυτές με την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας. Έπειτα, επιχείρησαν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης να μάθουν το τραγούδι «Εγώ κι εσύ μαζί» με τη χρήση της νοηματικής γλώσσας.

unnamed 1
IMG 0627

Οι τάξεις Δ’, Ε’, Στ’ παρακολoύθησαν την ταινία «Το Θαύμα», τη συγκινητική ιστορία του Αυγούστου Πούλμαν, ενός παιδιού γεννημένου με κρανιακή δυσμορφία.

Επιπλέον, στα πλαίσια του μαθήματος της Γυμναστικής οι μαθητές ενημερώθηκαν για το «Goalball», ένα άθλημα ειδικά σχεδιασμένο για άτομα με προβλήματα όρασης. Οι ίδιοι οι μαθητές, έπειτα, επιχείρησαν να μπουν στη θέση των ατόμων με προβλήματα όρασης και να παίξουν οι ίδιοι Goalball με τη χρήση ειδικής-εκπαιδευτικής μπάλας με κουδουνάκια.

Οι μαθητές του ΣΤ’2 δημιούργησαν μια αφίσα προς τιμήν της ημέρας αυτής.

Η Α’ τάξη, πραγματοποίησε μία σειρά από βιωματικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά. Οι μαθητές προσπάθησαν να έρθουν στη θέση, όσων αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, τύφλωση, κώφωση ή άλλες σωματικές αναπηρίες, αναπτυξιακές και μη διαταραχές. Πιο συγκεκριμένα, έκλεισαν τα μάτια τους με ένα μαντήλι  και προσπάθησαν να περιηγηθούν στον χώρο με προφορικές οδηγίες από τους συμμαθητές τους, ενώ παράλληλα διδάχθηκαν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να προσεγγίσουν άτομα με τύφλωση προκειμένου να τα βοηθήσουν. Επίσης, ήρθαν σε επαφή με την ελληνική νοηματική γλώσσα των κωφών, μαθαίνοντας λέξεις ή/και τα ονόματά τους, όπως επίσης και με την γραφή Braille που χρησιμοποιούν άτομα με τύφλωση. Τέλος, οι μαθητές μας προσπάθησαν να γράψουν το όνομά τους χρησιμοποιώντας μόνο το στόμα και όχι τα άνω άκρα.

Στόχος όλων των δράσεων είναι η συνειδητοποίηση της ύπαρξης διαφορετικών ανθρώπων γύρω μας, από την πρώιμη παιδική ηλικία. Η ανισότητα και ο ρατσισμός μπορούν να εξαλειφθούν, εάν εμείς διδάξουμε τα παιδιά μας νωρίς, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και την αγάπη.